67 öğrencimizin 15 Danışman öğretmen rehberliğinde hazırlamış oldukları 34 proje Tubitak Bilim Fuarı başlığı altında okulumuz çok amaçlı salonunda sergilendi.
Haber Detay: Genel Tanıtım
Öğrencilerimiz tarafından hazırlanan 34 proje, TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarı kapsamında okulumuzda sergiye açıldı. Arhavi Hüseyin Gürkan Anadolu Lisesi Çok Amaçlı Salonu’nda açılışı yapılan TÜBİTAK Bilim Fuarı´na İlçe Kaymakamı Şeref AYDIN, Garnizon Komutanı Nihat ÇAĞLAR, Arhavi Belediye Başkanı Coşkun HEKIMOĞLU, i okulumuza adını veren değerli iş adamımız Hüseyin GÜRKAN, Okul Aile Birliği Başkanımız Mümtaz GÜNEŞ, kamu kurum ve kuruluşların daire amirleri, öğretmenler, öğrenciler ve öğrenci velileri katıldılar.
Törenin açılışında konuşan Okul Müdürümüz Hakan SOYDAN katılımcılara teşekkür ederek “Bu sene ikincisini gerçekleştirdiğimiz TÜBİTAK bilim fuarında 34 tane projeyle öğrencilerimiz danışman öğretmenleriyle beraber projelerini sergilediler. Burada amaç öğrencilerimizin bilimsel yöntemlerle problem çözme yollarını öğrenmelerini sağlamak, bilimsel projelere teşvik etmek, projeleri önce okulumuzda, ilimizde, daha sonra Türkiye ve uluslararası düzeyde projelere imza atmak üzere gerçekleştirmektir ”dedi. Ardından Okul Sporları Halk Oyunları Yarışması’nda Türkiye 2.si olan halk oyunları ekibi gösteri yaptı. Belediye Başkanı Coşkun HEKİMOĞLU ise konuşmasında ilçemizde düzenlenen bilim fuarlarının öğrencilerin bilime ve bilimsel düşünceye teşvik edici olduğunu dile getirirken fuarın düzenlenmesinde emeği geçen herkese teşekkürlerini iletti. Fuarda projeler katılımcıların oldukça ilgisini çekti.
TÜBİTAK Bilim Fuarları, öğrencilerin bireysel ilgileri doğrultusunda seçtikleri konuları inceleyerek hazırladıkları projelerle, bilimsel araştırma süreçlerini yaşayarak öğrendikleri, etkinliklerdir. Öğrencilerimiz bu etkinliklerin planlanması, hazırlanması ve gerçekleştirilmesi aşamalarında eleştirel düşünme, zaman yönetimi, problem çözme, yazılı ve sözlü sunum ile bilimsel araştırma becerilerini geliştirerek, sabırlı ve özgüvenli olmayı öğrenmiş, liderlik vasıflarını kazanmışlardır.
TÜBİTAK Bilim Fuarları ile öğrenciler ilgilendikleri bilimsel konular hakkında daha fazla bilgi edinebilme şansını yakalarlar. Bilimsel konularla ilgilenirken bilimsel düşünceyi öğrenirler ve problem çözme kabiliyetlerini geliştirirler. Deney yapma disiplini kazanırken, deneyler sırasında elde ettikleri bulguları ve araştırmalarının sonuçlarını sunumlar yaparak ifade edebilirler. Ayrıca deney sonuçlarını değerlendirirken hem kendilerine hem de başka katılımcılara yapıcı eleştiriler yapabilme becerisi kazanırlar. Çalıştıkları konuya göre elde ettikleri verileri analiz ederken, tablo ve grafikleri hazırlarken matematik kullanımının önemini fark ederler. Konu araştırması yaparken de çeşitli alanlarda bilgi edinebilirler. Projelerinin sunumuyla da bilimsel iletişimi kavrayıp bilimsel konuları anlama ve anlatabilme becerilerini geliştirirler. Gerçekte proje süreci, çeşitli seviyelerde problem çözme becerilerinin gelişmesi sürecidir.
Bu çerçevede okulumuz Hüseyin Gürkan Anadolu Lisesinde Proje Yürütücülüğünü Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Orhan Zeki KOCAMAN’ın üstendiği Tubitak Bilim Fuarı Düzenlenmiş 67 öğrencimiz 34 proje ile bu fuara katkıda bulunmuştur.
PROJE NO | ÖĞRENCİ | SINIF | DANIŞMAN ÖĞRETMEN | PROJE ADI |
1. PROJE | Barış ÖZTÜRK | 11/C | Sema KURDOĞLU | Su Basıncıyla Çalışan Köprü |
2. PROJE | İsmet Onur ŞAHİN | 11/C | Sema KURDOĞLU | Newton´un Beş´i Bi Yerdesi |
Barış ERGEZEN | 11/C | |||
3. PROJE | Berkan Çepni | 10/A | Sema KURDOĞLU | Hareket(mekanik) Enerji Kullanılarak Telefon Şarj Etme. |
İrem DELİMEHMET | 10/c | |||
4. PROJE | Selcan ÇAKIR | 11/C | Sema KURDOĞLU | Vucudumuzun Aurorası ve Sihirli Küre |
Kutluhan ÖZBAY | 11/C | |||
5. PROJE | Gizem ALTUNKAYA | 10-D | Sema KURDOĞLU | Bir Benden Kaç Ben Var? |
Derya ŞAHİN | 10-D | |||
6. PROJE | Elif TORNU | 11/C | Sema KURDOĞLU | Tezgelen Renkler |
Busenur TURAN | 9/B | |||
7. PROJE | Zara BEKAR | 11/C | Sema KURDOĞLU | Bayrağımızın Renklerle Dansı |
KEMAL ÖZBAŞ | 11/C | |||
8. PROJE | Rüstem KARA | 11/C | Sema KURDOĞLU | Işık Elektamanyetik Dalgamıdır? |
Murat SARI | 11/C | |||
9. PROJE | GİZEM İSLAMOĞLU | 9/B | Sema KURDOĞLU | Bağımsızlığımızı Sembolleyen Türk Bayrağı Logolu Led Lamba |
OKAN MUTLU | 9/B | |||
10. PROJE | Melis NUMANOĞLU | 10/D | Sema KURDOĞLU | Toprak Nem Sensörü İle Çiçek Sulama |
Neslişah HÜR | 10/D | |||
11. PROJE | Selenay DELİMEHMET | 9/D | Şefiye YILDIRIM | Küfleri Nasıl Bilirsiniz? |
Aslı PERVAZ | 9/D | |||
12. PROJE | Makbule Nur ŞANLI | 10-A | Şefiye YILDIRIM | Bilinçli Tüketici |
Aynur Hanife ŞAHİN | 10-C | |||
13. PROJE | Gökşen TAŞ | 11/A | Dilek ÖPÖZ | İki Basamaklı Sayıların Karelerini Zaman Kaybetmeden Hesaplama |
Kübranur BEKİROĞLU | 11/A | |||
14. PROJE | GÜLŞAH ÖZKAL | 11/A | Dilek ÖPÖZ | Kağıt Sanatında Matematik: Origami |
ESMA ÖZDEMİR | 11/A | |||
15. PROJE | Barış TORUNLAR | 9/A | Orhan Zeki KOCAMAN | Microsoft Excel Programını Kullanarak Sınıf Oturma Planı Hazırlama |
Hakan DUYSAK | 10/C | |||
16. PROJE | Esra ASILİSKENDER | 12/C | Orhan Zeki KOCAMAN | Sınavlarda Kopya Çekme İhtimalini En aza İndirme: Kelebek Sınav Sistemi |
Murat ASILİSKENDER | 12/C | |||
17. PROJE | ECE BEGÜM CANDEMİR | 10/B | Orhan Zeki KOCAMAN | Beyaz Tahtanın Çeşitli Yollardan Silinimi( SİLEKTRUM MAKİNASI 2) |
MAKBULE CANAN AKYÜZ | 10/B | |||
18. PROJE | Tolga YILDIRIM | 9/D | Esme ŞİMŞEK | Arhavi’de Yaşayan Geleneksel Çocuk Oyunları |
Aydın MARŞAN | 9/D | |||
19. PROJE | Şeyma KOSİF | 10/A | Esme ŞİMŞEK | Milli Alfabemizi Tanıyor Musunuz? |
Birsen ÖZBOLAT | 10/A | |||
20. PROJE | Tuğçe YILMAZ | 10-D | Nurhan JURNAL | Türklerde Mezar Kültürü Ve Mezar Taşı Dikme Geleneği |
Şeyma ÇELİK | 10-D | |||
21. PROJE | Gamze ÖZKAN | 10-D | Nurhan JURNAL | Geçmişten Günümüze Edebiyat Dergileri |
Merve YILDIRIM | 10-D | |||
22. PROJE | Ertan ÖZYURT | 11/B | Emine ÖZEN | Türkçe ve Lazca Yemek Tarifleri |
Elifnur ASILİSKENDER | 11/B | |||
23. PROJE | Nuran CENEVİZ | 10/B | Emine ÖZEN | Geleneksel Tiyatromuz Olan Karagöz ve Hacivat´ın Unutulmaması |
Aslıhan DURMUŞ | 10/B | |||
24. PROJE | Kadriye CANOĞLU | 11/E | Elif DİNLER | Arhavi´nin Kültürel Özellikleri |
Ayşegül KOPARMAL | 12/E | |||
25. PROJE | Aysim YÜKSEK | 11/B | Elif ÖZKOSİF ŞANLI | Türk Edebiyatında Şairlerin Mahlas Alma Geleneği |
Işılay Sevda KARAHAN | 11/B | |||
26. PROJE | İlayda BATUMOĞLU | 11/C | Hakan SOYDAN | Doğal Afetlerde İnsan Faktörü/Artvin-Hopa Örneği |
Zeynep Kübra BÜLBÜL | 11/C | |||
27. PROJE | Handan KARA | 11/B | Hakan SOYDAN | Ekonomik Faaliyetlerin Nüfusa Etkisi/Artvin-Murgul Örneği |
Melisa YAZICI | 11/B | |||
28. PROJE | Emre KURU | 9/B | Ertuğrul YEL | Türkiye´nin Tatlı Su Kaynakları |
Fatih IŞIK | 9/B | |||
29. PROJE | Dilruba DİNDAR | 11/D | Asiye ÇOLAK KUR | Atalarımızın Eşsiz Tatları |
Fatih Cihat UZUNER | 11/D | |||
30. PROJE | Teksen ÖZKARA | 11/D | Asiye ÇOLAK KUR | Konuşan Tarih |
Tuğçe ALBAY | 12/A | |||
31. PROJE | Mervenur KİBAR | 11/A | Yeşim SARPKAYA | Mantık Oyunlarının Zhinsel Gelişim Üzerindeki Etkileri |
Başak Havva UZUN | 11/A | |||
32. PROJE | Dilara ÖNCEL | 10/B | Emine YAZICI TEMELKAYA | İngiliz ve Amerikan Bayramları (British and American Festivities) |
Tuğba ERGÜNEY | 10/B | |||
33. PROJE | Bensu VELİMAHMUTOĞLU | 10/A | Emine YAZICI TEMELKAYA | İngilizlerin Batıl İnançları (British Superstitions) |
İlayda OKUMUŞ | 10/B | |||
34. PROJE | Aytuğ Tolga ERTÜRK | 10/A | Esra TARLACI | Almanca ve Türkçedeki Sesteş Kelimeler ve Bu Kelimelerin Her İki Dildeki Anlamları |
Adnan AYTOLAN | 10/A |
Adres:
BOĞAZİÇİ MAH. TURAN YÜCEL CAD. FSM ORTAOKULU BLOK NO: 7 ARHAVİ / ARTVİN
Telefon
0 466 312 70 62