1. Yarışmanın Adı:
Lise öğrencileri arasında düzenlenecek “Anlat Robotunu Mobil
Oyun Geliştirme Yarışması”
1. Yarışmanın Adı:
Lise öğrencileri arasında düzenlenecek “Anlat Robotunu Mobil
Oyun Geliştirme Yarışması”
2. Konusu:
Öğrencilere bilişim bilincini aşılamak amaçlı hayal güçlerini kullanarak
akıllı telefon oyunları geliştirmeleri
3. Amacı:
a. Öğrencilere bilişim bilinci kazandırmak
b. Öğrencilerin hayal güçlerini geliştirmek
c. Öğrencilerin toplum önünde kendilerini ifade etmelerine yardımcı olmak
d. Üniversitede eğitim görmeleri için teşvik etmek
4. Alanı: Ülke genelindeki resmi ve özel okullar
5. Hedef Grubu: Lise öğrencileri (9. ,10. ve 11. sınıf öğrencileri)
6. Süresi:
a. Başlangıç Tarihi: 25 Aralık 2017
b. Bitiş Tarihi: 6 Nisan 2018
takvim
8. Yapılacak Faaliyetler ve Uygulamaya İlişkin Açıklamalar:
a. Yarışmanın MEB tarafından okul müdürlüklerine duyurulması
b. Okul müdürlüklerinin tarafımızdan tasarımı hazırlanmış olan afişleri A3 boyutunda
renkli çıktı alarak okullara asmak suretiyle ve çeşitli duyurular ile öğrencileri
yarışmadan haberdar etmesi
c. Sürecin başlaması ve öğrencilerin yaptıkları uygulamaların
anlatrobotunu@ieee.metu.edu.tr mail adresine göndermeleri
d. Tarafımızca oluşturulan bir komisyon tarafından gelen başvurulardan gelecek vadeden
20 lise öğrencisinin (9.,10. ve 11. sınıf) Ankara’ya kampa ve final törenine çağrılması
e. Kampa (20-21-22 Haziran 2018) gelen özel lise öğrencilerinin
i.Üç gün boyunca üç öğün yemek
ii.Ankara içi geziler ve eğitimlere ulaşım
f. Kampa (20-21-22 Haziran 2018) gelen devlet lisesi öğrencileri
i.Şehirlerinden Ankara’ya otobüs ile ulaşım
ii.Üç gün boyunca üç öğün yemek
iii.Ankara içi geziler ve eğitimlere ulaşım
iv.Konaklama ( ODTÜ yerleşkesi içinde ya da dışında IEEE ODTÜ Öğrenci Kolu tarafından
belirlenen yerlerde kalınması planlanmaktadır.)
g. ODTÜ’deki kampın içeriği saat tam olarak belli olmamakla beraber yapılacaklar
aşağıda sıralanmıştır.
i.Teknik eğitimler
ii.Kişisel gelişim eğitimi ve energizerlar
iii.Ankara ve ODTÜ gezisi
iv.Öğrenci sunumları
h. Sunumlardan sonra MEB’den, sponsorlardan ve IEEE ODTÜ Öğrenci Kolu’ndan
oluşan bir jürinin ilk 3’ü belirlemesi
i. Final Töreni
i.NOT: Verilecek ödüller için sponsorluk çalışmaları devam ediyor. Şayet sponsor bulunamaz
ise topluluğumuz tarafından ödül masrafları karşılanacaktır.
9. Yarışma Kuralları
a. Oyunda kullanılan, yazılı ve görsel öğeler, öğrencilerin eğitim görmekte olduğu okulu
temsil edeceğinden uygulamada kullanılan yazılı ve görsel öğeler genel ahlak kuralları
dışına çıkmamalıdır.
b. Projenin diskalifiye edilmesine varabilecek olumsuz sonuçların oluşmaması için,
hazırlanan oyunda kullanılan materyallerin orijinal olması ya da herhangi başka bir
kaynaktan alınmamış olması gerekmektedir. Diğer yandan devlet kurumları, dernekler
vb. kamu kurum ve kuruluşlarını temsil eden logo ve her türlü görsel materyalin
kullanımı serbesttir. Bununla birlikte yazılı belgelerin (istatistik vb.) kaynak
gösterilerek kullanılması önerilir. Jüri gerekli gördüğü takdirde öğrencileri projeleri ile
ilgili denetlemeye tabi tutabilecektir.
c. Devlet okulları için en az 5 kişilik kontenjan ayrılmıştır.
10. Diskalifiye Durumları
1. Hazır kod kullanan katılımcılar diskalifiye olacaktır.
2. Aynı projeyle iki katılımcının başvurması durumunda iki katılımcı da
diskalifiye olacaktır.
11. Puanlama Kriterleri
a. Yaratıcılık ve hayal gücü
b. Oynama Deneyimi
Oyunun başlangıcından itibaren, açık ve aydınlatıcı talimatların bulunması
Oyunun teması ve hikayesinin anlaşılırlığı
Oyuncu oyunda ilerledikçe ya da ilerleyemedikçe faydalı geri bildirimlerin varlığı
Oyun içinde navigasyonun basitliği
c. Oyun Karmaşıklığı
Oyunda en az 3 adet programlanmış nesne var
Dünya ayarı oyunun işlevlerinin doğru çalışmasını sağlayacak şekilde yapılandırılmış
Oyunun belli bir hedefi var ve kazanıldığı ya da kaybedildiği durumlar belli
Oyundaki programlar her yerde doğru bir şekilde çalışıyor
d. Ortam Tasarımı
Oluşturulan dünyanın, oyunun konseptine uygun yaratıcı bir görselliği var
Oyunu daha eğlenceli kılacak müzik/ses efektleri eklenmiş
9. Açıklamalar
a. Yarışmaya katılmanız için geliştireceğiniz oyunu göndermeden önce ön başvuru
yapmanız zorunludur. Ön başvuru formunu yarışmanın başvurularının açık olduğu
tarihler aralığında (25 Aralık -6 Nisan) istediğiniz zamanda yapabilirsiniz.
b. Ankara’da yapılacak final töreninde dereceye girecek katılımcılara verilecek ödüller
ilerleyen zamanlarda açıklanacaktır.
c. Yarışmaya, projenin sadece bir temsilci tarafından temsil edilecek olması şartıyla ekip
halinde (en fazla 3 kişi) katılım serbesttir. Başvurular sadece temsilci tarafından
yapıldığı gibi eğitim kampına ve ödül törenine katılım hakkı yalnızca temsilciye aittir.
d. Kampa katılma hakkı kazanan katılımcıların kampa gelmemeleri durumunda;
katılımcı, ekip temsilcisi ise gelme durumu olan diğer ekip üyesi çağırılır. Ekip üyesi
değilse ya da ekipten kimse gelemiyorsa yedek listeden bir öğrenci çağırılır.
e. Bir eğitim kurumundan farklı katılımcılar adına olma şartıyla birden fazla proje
başvurusu alınabilir.
f. Tüm liseler için katılım 11. sınıfla sınırlıdır, yarışmaya yalnızca 9. ,10. ve 11. sınıf
öğrencileri katılabilir
g. Yarışmaya katılacak katılımcıların kamp masrafları 8.e ve 8.f maddelerinde açıklandığı
şekliyle IEEE ODTÜ Öğrenci Kolu tarafından karşılanacaktır.
h. Katılımcılardan yarışmanın ana teması olan “Hayallerindeki Robot” temasını
işledikleri bir mobil oyun geliştirmeleri istenmektedir. Mobil oyunda yaratıcılık ve
hayal gücünün kullanılması da önemli bir ölçüttür.
i. Geliştirdiğiniz mobil oyunu uygulama mağazalarında yayınlamanıza gerek yoktur.
Bize sadece ilk maddede belirtilen tarihler arasında dosyaları göndermeniz gerekiyor.
j. Mobil oyunlarda programlama dili ve platform kısıtlaması yoktur.
k. Jüriler puanlamayı bu sitede bulunan değerlendirme kriterlerine göre yapacaklardır.
Not: Anlat Robotunu Şartnamesinde yer alan maddeleri değiştirme hakkını, yarışmayı
düzenleyen IEEE ODTÜ Öğrenci Kolu elinde saklı tutar.
İletişim Bilgileri:
ODTÜ Makine Mühendisliği #1
Sosyal Sorumluluk PG Koordinatörü
berk.tosun@ieee.metu.edu.tr
Yarışma hakkındaki gelişmeleri www.ieee.metu.edu.tr/anlatrobotunu web sitesinden
takip edebilirsiniz.Ayrıca sonuçlar da site üzerinden duyurulacaktır.
Anlat Robotunu Mobil Oyun Geliştirme Yarışması Ön Başvuru Formu
Adres:
BOĞAZİÇİ MAH. TURAN YÜCEL CAD. FSM ORTAOKULU BLOK NO: 7 ARHAVİ / ARTVİN
Telefon
0 466 312 70 62